sunnuntai 19. joulukuuta 2010

Aamiainen Fazerilla


Meillä on työporukalla tapana käydä kerran tai kaksi vuoteen Fazerilla aamiaisella. Aamiainen on hyvä, sisältäen puuron, hedelmäsalaatin, myslit ja muut, erilaisia leipiä päällisineen ja kahvit kakkuineen.


Hinta on arkisin hyvä ruokamäärään nähden, koko lysti kustantaa vain 9,73 €.
Miljöö on hieno ja tarjottavat hyviä, mutta tällä kertaa alkoi muutama asia häiritä enemmän.


Miksi ihmeessä aamiainen on asetettu esille hyvin pienelle pöydälle? Jono on pitkä ja kiire tarjoilupöydän luona kova. Lisäksi pöydällä ei ole juuri tilaa laskea lautasta vaikka leivän leikkaamisen ajaksi. Pöytä myös sottaantuu nopsaan aika kurjan näköiseksi.


Kun salillinen väkeä siirtyy kahviin ja kakkuun samaan aikaan, niin se kakkuhan loppuu alta aika yksikön ja seuraavia saa odottaa turhan kauan ja kun seuraava kaakku sitten tuodaan tarjolle, on se pahasti osumia saanut; päällinen rikki monesta kohtaa. Luulisi, että Fazerin Kluuvikadun kahvilassa olisi ammattitaitoista porukkaa korjaamaan räävittömän näköinen kakku pikkuisen edustavammaksi, ennen tarjolle laittamista.



Kahvila oli panostanut tämän verran joulukoristeisiin.


Ja se viimeinen urputus; miksei kahvilassa ole a) joko tarjoilijoita b) paikkaa minne viedä käytetyt astiat. Kapeissa pöydissä, kylkikyljessä istuessa sai väistellä tyhjentyneitä lautasia ja pöytä näytti ensimmäisen kierroksen jälkeen siivottomalta.


Joka tapauksessa aamiaisen jälkeen oli mukavampaa aloittaa työpäivä.

6 kommenttia:

Yaelian kirjoitti...

Vanha kunnon Kluuvikadun Fasu! Kuulostaa kyllä postauksen perusteella siltä,että hieman enemmän tulisi Fazerin satsata tuohon aamiaiseen,jotta se olisi miellyttävä kokemus. Sitäpaitsi akustiikka salissa on ihan kamala...

Tsajut kirjoitti...

Akustiikkaa ei saa moittia, missä muualla kuulet toisessa päässä salia olevan puheen paremmin, kuin vierustoverisi puheen. Salakuuntelu ei missään ole näin helppoa :D

Mutta, itse olen kokenut Fazerin "paremmaksi paikaksi" ja ihmettelen siksi näitä asioita suuresti.

Yaelian kirjoitti...

No joo,tuossa akustiikassa on paremmatkin puolensa;D

Tsajut kirjoitti...

Se on aika pelottavaa, kun yht'äkkiä kuulet "ääniä" etkä onnistu paikallistamaan niiden lähdettä ;)

Tusla kirjoitti...

Ne on nämä kuuluisat katteet ja kustannukset, jotka ihan liikaa määrittelevät, mitä tehdään ja erityisesti sitä mitä jätetään tekemättä... :(

Kyllähän sitä odottaa, että varsinkin lippulaivapaikassa saa rahoilleen vastinetta. Ja mieluusti vähän enenmmänkin.

Itse olin tänään vähän karheana ravintola Kuun lounaalla. Jotenkin vaan mikään ei mennyt ihan nappiin. Alkaen saapumisesta ravintolaan. Ehkä se oli vaan Mr. Murphy, joka oli lähtenyt lounaalle myös!

Tsajut kirjoitti...

Katteet ja kustannukset määräävät paljon, mutta silti sitä odottaa joissain paikoissa parempaa palvelua jo yrityksen/paikan imagon takia. Ja voisihan tuo kahvilakin hommata astioille keräyskärryt tms. jos heiltä ei liikene enempää väkeä salin puolelle. Ehkä eniten ärsyttää, että hienot puitteet ja näppärä aamiainen kärsi astia röykkiöistä ja seisovanpöydän ahtaudesta/hassusta sijoittelusta.

Joskus mikään ei mene nappiin ja joskus liki kaikki menee, mutta se pieni osa, mikä ei mennyt, jää sitten jostain syystä harmittamaan suhteettoman paljon.